CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

2009. január 26., hétfő

Néhány korábbi varromány...

Mielőtt legfrissebb varrományaimról beszámolnék, szeretnék megmutatni néhányat az elmúlt évben készültek közül.
2008. áprilisától szabás- varrás tanfolyamra jártam, ahol szoknya, nadrág és blúz szabásminta szerkesztést, szabást és a darabok elkészítését tanultuk meg. Gyakorlásként ezért főleg ruhákat varrtam. Korábban is próbálkoztam táskákkal, neszesszerekkel, varrótáskákkal, falvédőkkel, stb. Az elmúlt hónapok internetes böngészése során talált inspiráló munkák hatására próbálgatom a foltvarrást és rengeteg új ötletet kaptam a blogokból, amelyeket rendszeresen olvasok. Köszönet értük!!

Most pedig néhány darab 2008- ból:




Petra ruhája anyukám egy régi kord aljából, hátán cipzárral.


Ez a legújabb Petrus- ruha, itt a ráncolást gyakoroltam... hát nem lett éppen tökéletes, de legalább már tudom, h kb mekkora legyen az arány az egyes alja csíkok hossza között. Ez szintén kord, a felső része virágos béléssel, hátul cipzárral.

Mikulás előtt varrtam kb 60 db Mikulászsákot jutazsák (talán ez a neve) anyagból Miki és karácsonyi mintás applikált rátétekkel.
3c kis méretűt (kb 20x10 cm) Marci ovis csoportjának:


A nagy zsákokra (30x20 cm) filc rátétek kerültek, íme egy közülük:



Azt hiszem sokkal lassabban haladok a képfeltöltéssel, mint terveztem, de nem adom fel és amint alább hagy az influenza és a bárányhimlő a családban, újabb "régi" művekkel állok majd elő. Legalább megnyugtat (vagy inkább megörjít?) a tudat, hogy mikor volt nekem ezeket időm megvarrni tavaly. Az elmúlt napokban rendületlenül próbálok valami varrott produktumot előállítani, de nem megy. Ma délelőtt is, amikor a bárányhimlős Marcival és az influenzás Petrussal, magamról nem is beszélve, felmerésztkedtünk a varrószobába, hiába minden gondos előkészületnek (színezők, játékok, stb) Petrus 5 perc után cérnát kezdett győjteni, Marci pedig miután beindítottam a gépet, rögtön varrni akart, de megelégedett volna egy csavarhúzóval is, ha szerelheti a masinát... hát kb 60 cm-t varrtam. : ( talán majd legközelebb. Így legalább a gyógyulásra koncentrálunk.

2 megjegyzés:

KicsiKató írta...

Szia!

Először is: nagyon cukik a ruhák:))

A szabad gépi tűzés, amikor leereszted az alsó fogazatot, felteszel egy hímző/stoppoló/rugós talpat, ami nem szorítja le az anyagot és te mozgatod mindenféle irányban a varrományt, így te alakítod a mintát. Na ennek egy spéci mintázata ez a mindenfelé kukacolás, amit én használtam, ezt hívják stipplingnek (vagy jó magyar nyelven kukacolásnak:)))

Ágó írta...

Köszönöm!
Remélem az én gépemhez is lehet ilyen talpat feltenni.
Nyomozok és megpróbálok beszerezni egyet:) .