CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

2009. június 18., csütörtök

Egy kis cipzárvarrás

Elkészítettem a fotókat a cipzárbevarrásról. Ez a sok lehetőség közül egy, ahogy az előző és a most készülő táskám cipzárját varrtam.
Mielőtt belekezdenék, szeretném, ha tudnátok, soha nem tanultam, hogy "szabályosan" hogy kell ezt csinálni, ezért a profiktól előre elnézést kérek, hogy egy ilyen oktató jellegű feladatra vállalkoztam, hogy a szakkifejezéseket csak hiányosan ismerem és használom, stb.
Remélem, amit leírok és mutatok értelmezhető lesz és segítségére lesz annak, aki most kezdi a cipzárvarrás gyakorlását.

Tehát, a cipzár, amit varrunk, ilyen lesz:


Ennek a cipzárnak mindkét végére fülecskét tettem, ez szűkebbé teszi a nyílást. Ha nagyobbra szeretnénk a nyílást, akkor azon a végén, ahonnan indul a cipzárkocsi, nem varrunk fület, hanem a cipzár két felét beledolgozzuk az anyagba. Később majd ilyet is mutatok.

Első lépésként, kiszabjuk a cipzár két oldalára kerülő anyagokat. Tudjuk, h a táska szája milyen széles, ezt megfelezve, minden oldalon varrásszélességet ráhagyva, 2x2 darabot szabunk ki (bélés és külső anyag).


Egy bélés és egy külső anyagot az alábbiak szerint illesztünk össze (itt a virágos a bélés):




Ha szükséges gombostűvel rögzítjük, majd tűzzük (varrjuk). Háztartási gépnél használjunk cipzárvarró talpat.



Miután összetűztük, ilyen lesz: lentről: bélés szívével felfelé, rajta a cipzár felfelé, rajta a külső anyag színével lefelé.


A kockás anyagot kihajtjuk:


majd a bélést behajtjuk alá és gombostűvel rögzítjük, miután egyenletesen elsimítottuk:


Ilyen ha megfordítjuk:


Következik a cipzár másik szára. Az előző módon, csak most tükörképként elhelyezzük legalul a bélést színével felfelé, rá a cipzárt, színével felfelé, arra a külső anyagot, színével lefelé:


Tehát így:

Tűzzük, értelem szerűen ezt a bélés oldaláról tudjuk a talp állása miatt.
Ugyanúgy mint a másik szárnál, kihajtjuk az oldalakat, elsimítjuk, és gombostűvel rögzítjük.

Egyelőre eddig vagyok meg, míg Petra alszik, elkészítem a továbbiakat.

Ha bármi hibát, érthetetlen részt találtok, jelezzétek!

10 megjegyzés:

Dóri írta...

Köszi a leírást, egyre bátrabban gondolkozom el a táskavarráson. :) Nagyon szépek a körmeid is. :)

Barbi írta...

Köszi a leírást! Mindig a cipzárral van gondom! Most is egy táskát inkább gombosra készítettem, mert macerásnak találtam cipzárt varrni bele. Most már könnyebben fog menni. :)

Ida13 írta...

Milyen ügyi vagy! Igazán "felhasználóbarát" módon, jó kis szájbarágósan írod. Tetszik!Izgatottan várom a folytatást. Köszönöm!

Lidércke írta...

Szuper a leírás, köszi! :) Várom a folytatást.

Ducika Ducila írta...

Tök jól leírtad. Ne légy önmagaddal szemben kishitű! Nagyon ügyes vagy. :-)

Ágó írta...

Köszönöm mindannyitoknak! Nem szerettem volna túl szájbarágósra, csak nem tudtam pontosan, h egy ilyen leírásnál mennyi is a szükséges és elegendő szövegelés... Remélem, tényleg használható vmire, én mindenesetre örömmel készítettem:). A folytatását holnap teszem fel.
Ági

KicsiKató írta...

De jó leírás!!! Sajnos én sokszor túl lusta vagyok az ilyesmihez, így inkább simán bevarrom a cipzárt... Csakhogy úgy elveszti a táska a mélységét felül (hű, re értelmes lett:))) Szóval sűrűbben kellene ezt alkalmaznom:)

Ágó írta...

Köszi KicsiKató!
Igen ez macerásabb, de én is jobban szeretem, mint simán bevarrni.
Ági

Varga Györgyi írta...

Végre egy jó leírás cipzár témában magyarul!!! Nagyon köszönöm.

Higi írta...

Örülök, hogy Rád találtam,köszönöm a segírséget!
Sikerüüült!!!
Te segíítettél!
További jó munkát, ötleteket!
Üdv: