CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

2010. május 17., hétfő

Ez a műbőr...

vagy ahogyan divatosan nevezni szokás, textilbőr... még most is borsózik tőle a hátam.
Elfogadtam ugyanis egy megrendelést, kizárólag, mert egy kedves (angolos) tanítványom kérte, hogy kedvenc műbőr táskája mintájára készítsek neki egy fehér és egy fekete változatot. Én pedig vakmerően elvállaltam a munkát. Számtalan blogon olvastam, hogy micsoda kezesbárány ez a textilbőr és h, öröm vele a munka. Nos, ez kétségtelen, legalábbis számomra, egészen addig, amíg nem egy egész táskát kell prezentálnom belőle.
Biztosan vannak trükkök és praktikák... vagy bőrvarrógépek, amelyek megkönnyítik a dolgot, de én ezekkel nem rendelkezem. Szóval leméreteztem az eredeti példányt, kiszabtam a részeket, majd pihentettem egy hétig. Ez utóbbi nem feltétlenül szükséges a kielégítő végeredményhez, csak hát ha az ember lánya (én az ember, P. a lánya)megbetegszik ugye, akkor a műhely közelébe sem lehet menni, mert a bár náthás, köhögős és kissé lázas gyermek, az állapota ellenére örömét leli a gépek szálfeszesség állítóinak tekergetésében. Az meg, ugye a gyermeken kívül nem tesz jót senkinek.

Tehát pihentettem a kiszabott részeket egy hétig, szombaton reggel azonban megérkezett a felmentősereg a szüleim személylében és magukkal vitték egy kis tavaszolásra, a már egészségét visszanyert, de még mindig nyűgös, hisztis kedvében leledző Petrát. Reméltük, h alszanak majd az éjszaka... de most már utólag tudjunk, h nem aludtak sokat. Mindegy. én legalább kialudtam magam, a szüleim pedig megtudták, mivel töltöttük itthon az elmúlt hetet.

Na, és ekkor kínálkozott néhány óra, amikor elkövethettem a fent említett táskák egyikét. Megküzdöttem vele. A műbőr egy nyúlós, ugyanakkor rideg anyag, műanyag szaggal. Elkészült a bélés, egy cipzáros és egy nyitott zsebbel, a táska elején lévő nagy zseb, ami szintén cipzárral záródik. Meglepő módon, a táskazáró nagy cipzár bevarrása már felüdülés volt. A közelgő befejezés némileg feldobott.



Végül elkészült. Felakasztottam a hálószobánkba, hogy megbarátkozzak vele, miközben este nézegettem. Valamennyire sikerült, de az biztos, hogy nem váltok profilt és kezdek el műbőr táskákat varrni.

Amúgy mindene megvan, igyekeztem pontosan dolgozni, talán mondhatom mutatós lett, de annyira nem az én világom...

A feketével nem tudom, h megküzdjek- e. Itt áll kiszabva. Még alszom rá egyet- kettőt.

alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5472155735628952642" />

Szintén szombaton este, Marcimmal levezetésként varrtunk egy rakérát és eklezdtem egy rakétás párnát. Azóta a rakétával (is) alszik. Annyira kedvesek a gyerekek, minden apróságnak, amit készítek nekik, úgy tudnak örülni :))). Ezért érdemes.

Ági

12 megjegyzés:

martimez írta...

Nagyon aranyos a rakéta...a műbőrt én sem szeretem,de nagyon szépnek látszik innen :)

kaccat alkot írta...

Nagyon szép lett azért a táska :-)
talán van különbség műbőr és műbőr között :-)
Egyébként a textilbőr és műbőr nem ugyanaz, a legfőbb különbség, hogy a textilbőr valódi bőr darálékából készül textilre rádolgozva (ezért is hívják lélegző bőrnek is) a műbőr, meg műbőr, mindenki ismeri :D
Varrni még egyikkel sem próbáltam, úgyhogy biztos nem véletlenül vannak direkt bőrvarrógépek :-) elhiszem, hogy nehéz volt megcsinálni, de ez a végeredményen egyáltalán nem látszik :-)

Abile írta...

Szerintem nagyon jól megküzdöttél a műbőrrel. Amúgy tényleg nagyon merev és nem olyan engedelmes, mint a textilek...

Amanda írta...

Nyugodtam mondhatod, hogy mutatós darab lett, szerintem szép is!

zazálea írta...

A textilbőr baromira nem nyúlik, éppen ezért is könnyű megvarrni, szerintem neked nem ez volt a kezedben, nem lehet? Textilbőr - műbőr, nem ugyanaz, küldjek neked egy kis darabot mutatóba? Van éppen, ami felesleges, bár tényleg kicsi. :o)
Ha gondolod...

Hegemony77 írta...

Nagyon szép lett! Gratulálok!

Fércművek írta...

Akárhogy is hívják, van különbség anyag és anyag között. Árban is. Én is próbálkoztam vele itthon több-kevesebb sikerrel, de a végén azt a megoldást választottam, hogy majd egy bőrdíszműves befejezi. Ő pedig mindig elmondja nekem, hogy mit hogyan kellene. Mert nem mindegy hogy szabja az ember és mivel varrja, hogy tartós is legyen - már amennyire lehet. Ez biza egy külön szakma. És a megfelelő gép is kell hozzá. Amikor mondtam neki, hogy bőr táskákról álmodom, csak mosolygott, mert az megint egy másik nehéségi fok. :)

Ágó írta...

Köszönöm az infókat! A válasz olyan hosszúra sikerült, hogy feltettem egy újabb bejegyzésnek. Zazálea, Köszönöm, nagyon kedves vagy, megpróbálok venni, ha nem sikerül, akkor jelentkezem a mutatódarab ügyében! :)

Kalex © írta...

Szia! A műbőr tényleg nehezen kezelhető, merev anyag. Ahhoz speckó gép és talp kell sztem.
A textilbőrt varrni jó, én a szerelmese lettem pár hónapja. :o) Nálam lehet beszerezni textilbőröket is, vannak színmintáim is, ha érdekel.
Üdv. Kalex

nanucco írta...

Megharagudnál ha lekoppintanám a rakétád??? Kizárólag a fiamnak varrnék egyet. Üdv Timi

Ágó írta...

Timi! Nyugodtan. Ez a prototípus, mert azóta számos ötlete támadt a kis tervezőnek. Ha "építünk" újabb gépet, megmutatom azt is. :)

nanucco írta...

Köszönöm szépen:) Szerintem az én fiam is imádni fogja. Akkor nekiállok egy sugárhajtású rakétának.:)