CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

2010. május 17., hétfő

Ez tényleg műbőr

Igen, igen, ez tényleg műbőr. A kommentjeitek segítségével és hatására nyomozni kezdtem és valóban. Amivel én dolgoztam, az bizony műbőr. de még milyen mű...
Csodálkoztam is, amikor beszereztem, ugyanis a kutatást itt Kaposváron kezdtem, ahol 1 méter textilbőrt (így hirdették és a boltban is így nevezték) 4000 Ft körüli áron kínáltak. Ez egyébként reális? Min fél métert kell venni, pontosabban rendelni, két hetet várni. Ha kevesebbet akarok, akkor én fizetem a száll. költséget (3000 Ft), na ekkor azt gondoltam, inkább megnézem máshol.
Hamarosan varrós barátnék segítségével, felfedeztem Pécsett egy bőrös- kellékes boltot, ahol hihetetlen mennyiségben sorakoznak a műbőrök. Megkérdeztem, h textilbőrök-e. Azt mondta hölgy, minden műbőr textilbőr, mert textilre préselik. (Mellesleg a kaposvári kárpitos kellékes kedves úr is ue.-t mondta...)Fele annyiba került, mint az előző helyen, én meg örültem, h no akkor textilbőrt varrok, amiről kiderült, h nem is az. Éljen a tudatlanságom! Gyakran megfogadom, h kritikusabb leszek, de az ember ugye a szakembernek csak hisz...

Most, h a műbőrrel már küzdöttem egyet, a kíváncsiság nem hagy, hogy tegyek egy próbát a textilbőrrel is. Főleg, mert ugye az igazi bőrből van. Ha az infóim nem tévesek. A kérdés már csak az, hol szerezzem be... ha van jó tippetek, szívesen venném.

11 megjegyzés:

Mici írta...

Ágó! A textilbőr is MŰbőr, csak más eljárással készült, talán más műanyagból, de MŰanyagból!!! Ha lehet azt mondani, épp olyan gagyi, mint a régi, csúnya műbőrök, csak valaki rábiggyesztette ezt az előkelőbb nevet, mert így jobban mentek a műbőr kanapék. Anyukám is vett egy ilyet, mert ő azt tudta megfizetni, és meg kell hogy mondjam, 3 év használat után akár ki is dobhatja.
Elismerem, hogy jobban hasonlít a bőrhöz, és jó a tapintása, de a textilbőrök között is van nehezen kezelhető, mint ahogyan a hagyományos műbőrök között is van kezesbárány.
Ha érdekel a dolog, itt Szolnokon vettem 1600 Ft/m áron műbőrt, amit gyönyörűen lehet varrni háztartási varrógéppel. Igaz nem fekete, és nem fehér, hanem barna, de a hátoldala is velúrutánzat, így még behajtani sem feltétlenül kell, hogy a textiles részét elrejtsd, és finom, puha.

Mici írta...

Utánanéztem. PVC a rideg, merev műanyag, és poliuretán a szellőző, puhább. Utóbbiból készül a híres textilbőr.

Colette írta...

Kedves Ágó,

Mici szerintem jól informált, tudomásom szerint sincs a textilbőrnek a valódi bőrhöz semmi köze. Varrtam belőle a fiamnak táskát, tolltartót, könnyű vele dolgozni... de a művilág terméke:-(
Szerintem a neten rá tudsz keresni lelőhelyekre is.

nanucco írta...

Kedves Ágo.

Burgony Szilvia
ROKA LAKÁSTEXTIL ÁRUHÁZ
www.rokastyle.hu

Az alábbi emailen vettem fel velük a kapcsolatot: kapcsolat@rokastyle.hu

4000ft-tól kezdődnek az árak. Én még nem rendeltem tőlük csak érdeklődtem. előreutalással vállalnak postai rendeléseket.

Üdv Timi

á írta...

Kedves Ágó!
Egy butának tűnő kérdésem lenne, de mielőtt tönkrevágom az amúgy sem csúcsminőségű varrógépemet (amit ráadásul lízingelek) megkérdezem: simán lehet varrni ezeket az anyagokat, vagy kell hozzá valami speckó tű (kézzel bőrvarrótűvel szoktam, de kicsit nehézkes lenne mindent kézzel varrni).nekem sikerült szereznem anyagokat a bezárt:( kesztyűgyárból, még kb 15 évvel ezelőtt. most talán nekiesek, fiam nyaggat egy tolltartóért.

Ágó írta...

Nagyon köszönöm az infókat! Én is kutattam, de bizony sehol nem akadtam olyan információra, ami megerősítette volna, h a textilbőr valódi bőr felhasználásával készülne...

Á! A bőrhöz speciális gép kell, azt gondolom, meg nyilván ehhez a műbőr- textilbőrhöz sem árt. Háztartási géppel nem próbáltam, az ipari gépemmel egészen jól boldogultam vele. Úgy tudom a bőrösök vmilyen görgős talpat használnak a bőr varrásához, de én erről sokat nem tudok, mindössze belekotnyeleskedtem a témába. Érdemes lenne megkérdezned egy bőrművest pl.

Ágó írta...

Á! A műbőrt 80 tűvel varrtam, no nem valami megfontolt szándékkal, hanem mert éppen az volt bent, jól vitte, így hagytam. De ez tényleg nem mérvadó, csak próbálkoztam. Gondolom a bőrt érdemes vastagabb tűvel...

á írta...

Ágó! Köszi az infót, ezek után tuti kézzel csinálom. tovább tart, de megmarad a varrógép arra, amire való. Még egyszer köszi.
Á

Zazálea írta...

Műbőr-talppal varrom a textilbőrt, nagyon szépen lehet sima háztartási géppel is. Én is a RO-KA-nál szerzem be, most már van náluk kiszállítás is, csomagküldő szolgálattal, de valóban a rendelés macerás egy kicsit. Ha még érdekel a kis darab, szólj!

kaccat alkot írta...

http://www.rokastyle.hu/muestextilbor/
Ezek tényleg nagyon jónak tűnnek.
Zazálea, hol lehet olyan talpat beszerezni?

Egyébként én is próbáltam utánanézni, de elég nagy a zavar,hogy mi a lélegző bőr, és mi a textilbőr, illetve műbőr. Konkrét leírást nem találtam.

zazálea írta...

nekem a géphez adták. :o(
De a Varrógépcentrumban biztosan van, gondolom én....vigyázni kell, varrógéptől függ!